Balık Yemek Ani Ölüm Riskini Azaltır

1980 civarlarında araştırmacılar, Greenland’in yerlilerinin birçok yağlı yiyecek yemelerine rağmen daha az sıklıkla koroner arter hastalığından öldüklerini bulmuşlardır. Greenland’liler aynı zamanda birçok türde balığı da çok yerler.

Araştırmacılar, balık yağlarında bulunan ve n-3 çoklu doymamış yağ asiti olarak adlandırılan bir maddenin koruyucu bir etken (faktör) olabilece­ğini tahmin etmektedirler.

balıkHaftada en az bir kez herhangi bir balık yiyen erkeklerin ani ölüm riskinin daha az balık yiyen erkeklerinkinden daha düşük olduğuna dair (birçok kapsamlı araştırmadan elde edilen) güçlü bir kanıt vardır.

Bu, aynı şekilde kadınlarda da incelenmemiştir çünkü kalp hastalığı 65 yaş altı kadınlarda daha az görülür. Erkeklere bu faydayı sağlayanın n-3 çoklu doymamış yağ enzimi olup olmadığı net değildir. Günümüzde bazı doktorlar, bilinen bir kalp hastalığı bulunan kişilerin haftada iki öğün balık yemelerini tavsiye etmektedirler.

Bu kategoriye son eklenenler

Bu kategorinin diğer yazıları

En Güzel Paylaşımlar İçin Mail Grubumuza Üye Olun
E-posta:

Leave a Reply

You can use these XHTML tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <blockquote cite=""> <code> <em> <strong>

Cinsel Sağlık İletişim: edebiyat01@hotmail.com , tel: 05462354816 dekorasyon sağlık eğitim kadın hamilelik sağlık kadın bebek gelişimi